Migren Tedavisi

Baş ağrısı ve farklı belirtiler ile kendini gösteren migren hayatı olumsuz etkileyen bir hastalıktır. Sinir sistemini etkilediğinden dolayı zaman zaman ataklar yaşanmasına neden olabilir. Geçici görme sorunları, geçici felç, kusma, bulantı, baş ağrısı, ışık ve sese karşı hassasiyet gibi farklı belirtileri olabilir. Huzursuzluk veya ruhsal açıdan farklı belirtilerde oluşabilir. Tetikleyici durumlar olması halinde hastaların atak sayıları ve süreleri değişebilir. Özellikle uykusuzluk, stres, açlık, lodos gibi etkenler hastanın bu tip sorunlarının artmasına neden olacağından dikkat edilmesi gereken seçeneklerdir.
Migren tedavisi olan bir hastalık olduğundan ağrı şikayetleri için ağrı kesici ve diğer ilaçlar kullanılarak hastanın sorunlarının azalması sağlanabilir. Uzman doktorlar tarafından hastanın dinlenmesi ve şikayetlerinin tam olarak anlaşılması önerilecek olan tedavinin de değişmesini sağlayabilir. Bu nedenle net bir şekilde anlatılması gerekir. Bozucu durumların ortadan kaldırılması için nöral terapi yöntemi ile hastaların tedavi edilmesi sağlanabilir. Farklı tiplerde migren olması nedeni ile hastaların sorunları da farklılık gösterebilir. Teşhis konulurken hastanın durumuna göre basit veya klasik migren olup olmadığı anlaşılabilir. Her iki tip için farklı belirtiler oluştuğundan bu konuda yapılan incelemeler daha doğru sonuçlar alınmasını sağlayacaktır.
Tetikleyici etkenler bulunduğu için hastaların stres, açlık, uykusuzluk, lodos gibi nedenlerden dolayı daha sık atak geçirmesi görülebilir. Bu nedenle bu konularda dikkatli olunması ve risklere karşı önlem alınması gerekir. Migreni olan hastaların ayda 1-2 kez atak geçirme durumu bulunduğundan daha da artması ve tedavilere cevap verilmemesi durumunda migren ameliyatı yapılabilir. Hastane koşullarında yapılacak olan ameliyat yaklaşık olarak 1 saat sürmektedir. Bu süre içerisinde saç derisi altına açılacak olan kesi içerisinden endoskopik yolla kameranın girişi sağlanarak sinir dokusuna müdahale edilir.