Meme Yağ Enjeksiyonu

Daha büyük göğüslere sahip olmak isteyen kadınların ilk tercihi çoğunlukla silikon protez yöntemidir. Ancak silikon operasyonu sırasında göğüs içerisinde vücudun yapısına göre yabancı bir madde konmaktadır. Bazı kadınlar, vücudunda yapancı madde ( silikon ) taşımaktan rahatsızlık duymaktadır. Bununla birlikte oluşabilecek çeşitli komplikasyondan korkan hastalar da doğal yöntemleri tercih etmektedir. Birtakım endişeleri olan hastalara uygulanacak yöntem meme yağ enjeksiyonu uygulamasıdır. Kök hücreden zengin yağ sayesinde yapılan bu estetik operasyonu sonunda herhangi bir iz kalmaması hastaların bu operasyonu seçmesindeki en büyük etkendir.

Bu operasyonda, yağ dokusu fazla olan hastalar diğer hastalara göre yağ enjeksiyonu operasyonuna daha uygun hastalardır. Meme büyütme operasyonları çoğunlukla orta yaşlı kadınların tercih ettiği bir uygulamadır. Çünkü yaş ilerledikçe vücutta belli sarmalar olduğu gibi göğüste de birtakım sarkmalar meydana gelmektedir.  Yağ enjeksiyon operasyonu yalnızca büyük göğüslere sahip olmak isteyen kadınlar için tercih sebebi değildir. Bununla birlikte meme kanseri geçirmiş hastalar içinde uygulanabilen bir operasyondur.

Bir seansta ortalama 300 cc’lik bir büyüme görülmektedir. Bu büyüme oranının yeterli olmadığı hastalarda birden fazla seans gerekmektedir. Operasyon sonrasında göğüs kısmında minimal bir ödem oluşabilir ancak yaklaşık 10-15 gün içerisinde şişkinlik kaybolmaktadır. Genel anestezi yapılarak gerçekleşen meme yağ enjeksiyonu operasyonu sonrasında hasta aynı gün içerisinde taburcu edilmektedir. Operasyon sonrasında hasta kendi rutin hayatına dönebilmektedir.

Meme yağ enjeksiyonları Avantajları

• Operasyon süresi boyunca iğne kullanılır
  • Kapsül oluşmaz
  • Fazla yağlar alınırken aynı zamanda meme büyütme sağlanır
  • Yağ dokusu %40-50 oranında kalıcılığını sürdürür

Dezavantajları

• Kişide yeterli yağ dokusu bulunmalı
  • Şekil bozuklu olan göğüslerde az etki gösterir
  • Aşırı büyüme sağlamaz

Meme yağ enjeksiyonu operasyonundan evvel öncelikle konusunda uzman bir doktora başvurulmalı ve memedeki asıl sorunun tespit edilmesi gerekmektedir. Meme kaldırmanın gerekli olduğu durumlarda mastopeksi ameliyatı tercih edilebilir. Operasyondan sonra rutin doktor kontrolü aksatılmaması gerekmektedir. Yağ enjeksiyonu operasyonundan sonra hasta rutin hayatına dönebildiği ve herhangi bir acı hissetmediği için günümüzde çok tercih edilen bir yöntemdir.