Dolgu Estetiği

Yaş aldıkça, vücuttaki bazı maddelerde azalma olması kaçınılmazdır. Özellikle ciltteki destek madde eksikliği, kendini, kırışıklıklar, çökmeler ve sarkmalar şeklinde gösterir. Bu gibi deformasyonların nedeni, cilde destek olan kolojen ve ciltteki nemi koruyan hyaloronic asit miktarındaki azalmadır. Bu maddelerin eksikliğiyse estetik dolgu yöntemiyle oldukça kısa bir sürede telafi edilebilir. Çok ince uçlu iğnelerle botoks enjeksiyonu temeline dayanan işlem, burun kenarlarındaki kırışıklıkları, dudak kenarlarındaki sarkmaları ve elmacık kemiği bölgesindeki çökmeleri giderebilir. Vücudun diğer bölgelerine de uygulanabilir.

Estetik Dolgu Nasıl Uygulanır?

Dolgu işlemi uygulanacak bölgenin tespitinin ardından kullanılacak ilacın özellikleri ve miktarı belirlenir. 10 ile 30 dakika arasında tamamlanan dolgu işlemi öncesinde anestezik kremler ve soğuk kompres gibi ağrı önleyici uygulamalar yapılsa da enjeksiyon sırasında hafif bir ağrı hissedilebilir. Bu ağrı, kısa sürelidir ve işlem sonrasında hemen sosyal hayata dönülebilir.

Ne Sıklıkta Yaptırmak Gerekir?

Cilt, ortalama 6-12 aydan önce uygulama öncesi duruma dönmez. Bu süre sonunda cilde yapılacak uygulama tekrarıyla yeniden ortaya çıkmaya başlamış kırışıklık, sarkma ve çökmelerden kurtulunabilinir. Bununla birlikte, işlemle takviye edilen maddeler sayesinde cildin nemi ve su tutma kabiliyeti artırılmış olduğundan cilt kalitesinde artış gözlemlenir.

Nelere Dikkat Etmek Lazım?

Dolgunun etken maddesine alerjik reaksiyon gösteren kimselerin, uygulamadan kaçınması; devamlı ilaç kullanmaları gereken sistematik bir hastalığı olan kişilerinse bu durumu uygulama öncesinde hekimleriyle paylaşması önemlidir.

İşlem görmüş bölgeye, ilk 3 gün boyunca çok sıcak veya çok soğuk kompres yapılması tavsiye edilmez. Yine ilk 3 gün, güneşten ve havuzdan kaçınmak, yerinde olacaktır. İlk 1 haftalık sürede yüksek basınçlı masajdan da uzak durulmalıdır.