Botoksla Aşırı Terleme Tedavisi

Terleme son derece doğal ve sağlıklı bir olay olmakla birlikte, bazılarımız için bir sorun aline gelebilir. Aşırı terleme sorunu, özellikle de yaz ayları geldiğinde ciddi bir probleme dönüşmektedir. Bu yüzden de bir sağlık problemi olarak ifade edilir. Sosyal bir sorun olarak hayatı ciddi anlamda etkileyen bu problemin çözümü ise Botoks! Doğru duydunuz, Botoksla aşırı terleme tedavisi mümkün. Botoks uygulama yapılan bölgede sinir iletisini geçici olarak durdurmaktadır. Terleme bölgesine Botoks uygulamasının yapılması ise bu bölgede terlemeye sebep olan kolinerjik sinirlerin iletisine ve de dolayısıyla terin üretilip dışarı atılası işlemine engel olmaktadır. Yani terleme sorunu bu şekilde ortadan kaldırılmaktadır. Bazıları için şaşırtıcı olan Botoksla aşırı terleme tedavisi oldukça sık tercih ediliyor. Aşırı terleme bazen el ayası, bazen koltukaltı, bazen de ayak tabanı gibi bölgelerde söz konusu olabilir. Tüm bu bölgelerde öncelikle iyot-nişasta testi yapılır. Ardından ise ortalama 10 – 15 farklı noktaya 100 – 150 ünite kadar Botoks enjekte edilmektedir. Ağrısız ve acısız bir şekilde gerçekleştirilen Botoksla aşırı terleme tedavisi, işlem sonrası ilaç kullanımı ya da pansumanı da gerektirmemektedir.

Uygulamanın ne zaman etki göstereceği ise en çok sorulan sorulardan biridir. Botoksla aşırı terleme tedavisi sonrasında, 3 ile 7 gün arası bir süreçte tamamen olumlu etki gözlenmektedir. Yani bu süre içerisinde tamamen terleme sorunu ortadan kalkmaktadır. Botoksla aşırı terleme tedavisi hakkında önemli bir detay ise tedavinin etkinlik süresidir. Çünkü Botoks 6 ay içerisinde etkisini kaybeden bir ilaçtır. Yani 6 ay sonra terleme sorunu yeniden baş göstermeye başlayacaktır. Ancak tekrar eden birkaç uygulama sonrasında etkinlik süresinde artış gözlenmektedir. Bu durumda ise sadece 10 dakika gibi bir sürede gerçekleştirilen uygulama ile 1 yıl boyunca bu sorundan kurtulmuş olacaksınız. Yani aşırı terleme gibi önemli bir sosyal sorunu, kolayca ortadan kaldırmış olacaksınız. Yılda bir tekrarlanmasının dışında hiçbir dezavantaja ya da yan etkiye sahip olmayan tedavi, sizin için de bir çözüm olabilir. Botoksla aşırı terleme tedavisi için siz de bir uzmanla görüşebilirsiniz.